Psihologie Motru reprezinta pagina unde puteti gasi informatii utile despre Psihologie Motru: Psiholog Motru - Psihologie Clinica si Terapie ABA - CIP Liliana Popescu.
Psiholog Motru - Psihologie Clinica si Terapie ABA - CIP Liliana Popescu
0787.815.512
Despre mine
Sunt Liliana Popescu, am profesia de psiholog clinician autonom. Lucrez si ca asistent medical generalist – Cabinet de Medicina de Familie, de peste 20 de ani, atat cu copii si adolescenti, cat si cu adulti. Am terminat facultatea de psihologie la Unciversitatea Spiru Haret, în anul 2014. Facultatea de psihologie, respectiv profesia de psiholog au fost un vis al tinereții mele la care n-am renuntat. In timpul facultatii, am facut 2 ani de voluntariat – Terapie ABA cu copii speciali, in cadrul unei Asociatii pentru copii. In lucrul cu copiii, am inteles ca trebuie sa aiba un start fericit, creierul lor trebuie lasat sa respire, nu bombardat cu informatie inutila. Este nevoie acuta de modele de invatare atractiva, indreptate spre dezvoltarea imaginatiei, a creativitatii, a gandirii logice. Apoi, este nevoie de o cooperare corecta si continua intre parinti, copii, cadre didactice si nu in ultimul rand cu terapeutii acolo unde este necesar. In anul 2020, am terminat masterul de psihologie clinica (2 ani), dupa care la inceputul anului 2021, mi-am deschis propriul cabinet de psihologie.
Ca psiholog, in procesul de evaluare a abilitatilor cognitive, emotionale, sociale sau a competentelor, administrez teste psihologice. Rolul acestora este de a oferi o informatie cat mai exacta asupra gravitatii situatiei in care se afla pacientul, iar rezultatul tehnicilor de masurare, imi inlesneste intelegerea si interpretarea starii subiectului, a nivelului de dezvoltare si de functionalitate psihica a acestuia.
Testele utilizate in cabinetul meu:
- "Matrici Progresive Standard (SPM)” a fost construit pentru evaluarea inteligentei persoanelor cu varsta cuprinsa intre 6 si 80 de ani. - "Sistemul Achenbach al Evaluarii Bazate Empiric (ASEBA) cuprinde un set de chestionare pentru evaluarea competentelor, a functionarii adaptative si a problemelor copiilor si adolescentilor intr-o maniera facila si eficienta”(6-18 ani)
- „Millon Clinical Multiaxial Inventory-III (MCMI-III)” este un instrument psihometric menit sa ofere informatii referitoare la psihopatologie, inclusiv tulburari ce apartin clasificarii DSM-IV. Inventarul MCMI-III este destinat adultilor
- “MMSE-2 Mini-Mental State Examination, este un examen clinic standardizat de evaluare a deteriorării cognitive, fiind considerat unul dintre cele mai populare și de încredere instrumente de acest gen"
Am facut diverse cursuri de formare profesionala continua:
- ,, Strategii de interventie cognitiv comportamentala",
- „Tehnici de analiza comportamentala aplicata in tulburarile de spectru autist”,
- ,,Teste proiective in psihodiagnoza si interventie",
- „ Evaluarea si terapia logopedica in tulburarile de limbaj: de pronuntie in plan lexico-grafic."
- “ Probleme de sanatate mintala – senmne, simptome, diagnostic, impactul asupra vietii si psihoeducatia"
- “ Atasamentul - aspecte teoretice si implicatii clinice”,
- ” Evaluarea psihologica in deteriorarea cognitiva a adultului. De la consimtamantul informat la raportul de evaluare"
- “ Metode si tehnici de evaluare si psihodiagnostic la adulti si copii in conformitate cu DSM-V „.
Psiholog fiind, dar si un om cu o vasta experienta in lucrul cu oamenii, precum si de viata, traiesc emotiile pozitive impreuna cu clientul atunci cand este cazul, sunt atenta la progresele persoanei in procesul de schimbare si imi adaptez abordarea propriilor mele caracteristici de personalitate, gasind calea pentru exprimarea emotiilor pozitive, cum ar fi bucuria sau amuzamentul.
Servicii
Activitatile specifice de psihodiagnostic si evaluare clinica, se refera la:
- investigarea si psihodiagnosticul tulburarilor psihice si a altor conditii de patologie, cauze si mecanisme psihologice;
- evaluarea psihologica a starii de sanatate psihica presupune examinare psihologica;
- testarea psihologica - poate fi facuta atunci cand exista probleme psihologice sau cand se doreste autocunoasterea - o cunoastere mai buna a propriei personalitati, a coeficientului de inteligenta, a stabilitatii emotionale si dezvoltarea personala.
- Teste utilizate pentru copii si adolescenti: ASEBA, NEPSY-II ,RAVEN;
- Teste pentru adulti: RAVEN, MILLON CLINICAL INVENTORY-III, MMSE, , testul ceasului, Scale de depresie si anxietate (Beck, Hamilton, Montgomery) si alte teste de personalitate cu valente clinice.
PSIHODIAGNOSTIC SI EVALUARE PSIHOLOGICA CLINICA:
- pentru persoane adulte sanatoase,
- pentru persoane care solicita incadrarea in grad de handicap:
- examen psihologic pentru Comisia de Expertiza Medicala (scala de evaluare a functionarii globale GAFS, MMSE, Q.I) - raport examen psihologic;
- examen psihologic copiii cu dizabilitati Comisia de Expertiza (stabilire Q.I) - raport examen psihologic;
- evaluarea gradului de discernamant al persoanelor, in limitele competentei psihologului;
- evaluarea dezvoltarii psihologice copii si adolescenti
- fisa de evaluare psihologica la copii(anexa
- evaluare cognitiva si neuropsihologica (atentie, gandire, memorie, limbaj, invatare);
– evaluare comportamentala;
– evaluare afectiv - emotionala;
– evaluarea personalitatii;
– evaluarea contextului familial, profesional, social, economic, cultural in care se manifesta problemele psihologice.
-Suportul psihologic ajuta copiii si adolescentii sa invete procedee de adaptare in mediul scolar, managementul problemelor interpersonale si de comunicare, depasirea anxietatii de performanta, intelectuala si de relatie, invatarea autocontrolului emotional, dezvoltare si optimizare personala.
- Evaluare si psihodiagnostic pentru copii/adolescenti cu tulburari de neurodezvoltare.
Terapie comportamentala ABA pentru copii cu tulburari de neurodezvoltare.
-CONSILIERE PSIHOLOGICA ADULTI - se refera la autocunoastere si dezvoltare personala, promovarea sanatatii si prevenirea imbolnavirilor. In cadrul acestui tip de interventie se invata proceduri legate de luarea deciziilor eficiente, rezolvarea de probleme (negocierea si managamentul conflictului), controlul si autocontrolul comportamental si emotional, managementul stresului de performanta sau la locul de munca.
-CONSILIERE PARENTALA
Evaluarea initiala se concentreaza pe identificarea stilului educativ parental, concentrandu-se mai apoi pe influenta pe care o exercita procesul educativ promovat de parinti asupra copiilor lor.